Poloautomatická rozšířená výbava pro vychystávací zařízení N20 a N20 C
Automaticky efektivnějšíDigitální procesní a dodavatelské řetězce a rostoucí individualizace produktů vyžadují vyšší automatizaci intralogistických procesů. Horizontální vychystávání nabízí značné možnosti optimalizace ve skladech maloobchodních řetězců, poskytovatelů logistických služeb, supermarketů a drogerií. Tento proces tvoří z větší části pěší cesty zaměstnanců a ruční zvedání a pokládání zboží. Díky poloautomatické rozšířené výbavě vychystávacích zařízení Linde N20 SA a N20 C SA (Semi-Automated) se zmíněné procesní kroky významně zefektivní. Produktivita a manipulační výkon ve skladu se výrazně zvýší.
Vyšší výkon na každém kroku
Jako rozhraní s lidskou pracovní silou hrají manipulační vozíky hlavní roli při optimalizaci vychystávání. To je jeden z nejvíce vyčerpávajících a časově náročných úkolů ve skladu a tvoří ho z 30 až 45 procent pěší cesty zaměstnanců a z dalších 30 až 45 procent ruční zvedání a pokládání zboží. Celkově zde existuje potenciál pro optimalizaci, který lze využít pomocí automatizace.
Tady přicházejí do hry poloautomatické jízdní režimy vychystávacích zařízení N20 SA a N20 C SA: Výrazně redukují pěší cesty, sestupování z vozíku a opětovné nastupování, což má přímý vliv na manipulační výkon a produktivitu ve skladu. Každý krok, který nemusí zaměstnanec udělat, zvyšuje jeho výkonnost a frekvenci vychystávání. Testy s využitím různých metod ukázaly, že s poloautomatickými vychystávacími zařízeními Linde je výkon přibližně o 20 procent vyšší než při ručním vychystávání. Velká výhoda automatizovaných funkcí: Lze je plynule integrovat do procesů zákazníka, takže zaměstnanci si zachovají svoji obvyklou vychystávací rutinu, ale dokážou ji podstatně rychleji a bezpečněji uzpůsobit.
Efektivnější vychystávání
Aby společnost Linde tento vysoký optimalizační potenciál doložila, provedla výkonnostní test pomocí třech obvyklých metod vychystávání. Výsledek: V porovnání s čistě ručním vychystáváním se efektivita zvýšila přibližně o 20 procent.
Jezdí vedle obsluhy nebo napřed
Poloautomatický provoz nabízí pro nejběžnější použití u zákazníků dva režimy: Jeden z nejčastějších procesů ve vysokoregálovém skladu je vychystávání po jedné straně regálu, kdy zaměstnanec prochází uličkou ve tvaru písmene U. Zde je ideálním řešením režim „Walk-with-me“. V tomto jízdním režimu vozík sleduje pěší cestu obsluhy. Jakmile se obsluha zastaví, vozík zastaví také. Když jde obsluha dál, vozík také pokračuje v jízdě. Řidič může zůstat u regálu a vyzvedávat zboží; odpadá neustálá cesta k plošině řidiče a zpět k zadní části vidlic. Další jízda se aktivuje tím, že zaměstnanec projde kolem určitého bodu. Tuto takzvanou „virtuální stěnu“ si lze zvolit na dálkovém ovladači.
V menších skladech je vhodný režim „Continuous“, ve kterém vozík projíždí středem uličky a nakládá se z obou stran. Zaměstnanec přechází sem tam mezi oběma stranami regálu po trase ve tvaru písmene Z a vyzvedává a odkládá zboží. Obsluha využívá výhod funkce Stop & Go, takže posílá vysokozdvižný vozík napřed, zatímco zůstává na straně vidlice a tím si zkracuje pěší cestu. V případě potřeby však může řidič ve vozíku také jet.
Bezpečnost na nejvyšší úrovni
Aby poloautomatický způsob jízdy nepředstavoval žádné bezpečnostní riziko, jsou vozíky vybaveny vysoce výkonným bezpečnostním skenerem instalovaným vpředu. Tento skener rozpozná osoby a jiné vozíky a eviduje dokonce i překážky, které se najednou objeví před vozíkem. Předchází tak srážkám a nehodám. Lokalizace obsluhy s centimetrovou přesností je možná díky dálkovému ovladači, který komunikuje prostřednictvím ultra širokopásmové technologie se čtyřmi anténami na vozíku. Poloautomatické jízdní režimy navíc omezují chybovost i počet nehod, protože snižují riziko úrazu v důsledku neustálého vystupování a nastupování. Speciální ochrana vpředu na nárazníku zabraňuje tomu, aby se nohy obsluhy dostaly pod vozík. Několik světel namontovaných na tyči indikuje prostřednictvím různých barev aktuální jízdní režim. Svítí také, když vozík pracuje v poloautomatickém režimu, a varují, pokud dálkové ovládání není propojené s vozíkem. Pro zajištění bezpečného a komfortního pracovního úseku obsluhy vozík automaticky udržuje minimální 50centimetrovou vzdálenost od regálu a na konci uličky zastaví, aby předešel kolizi s jinými vozíky na hlavních trasách ve skladu.